Mity pozycjonowania stron internetowych: Różnice pomiędzy wersjami

Z ToProste
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
m
m
Linia 6: Linia 6:
  
 
: '''2. Wyszukiwarki same trafią na naszą stronę w Internecie.'''
 
: '''2. Wyszukiwarki same trafią na naszą stronę w Internecie.'''
:: Wyszukiwarki same z siebie nie znajdą naszej strony w [[Internet |Internecie]].<br />Aby wyszukiwarka mogła w ogóle dotrzeć do naszej strony i zaindeksować ją, to musi trafić w Internecie na chociaż jeden [[link]] prowadzący do naszej strony. Oczywiście strona z linkiem musi być [[Jak sprawdzić czy strona jest indeksowana w google |uprzednio zaindeksowana]]. Przy czym jeden link może nie wystarczyć, dla tego też trzeba postarać się o większą ilość linków prowadzących do naszej strony. <br />Istnieją również specjalne strony – [[Jak zgłosić stronę www do wyszukiwarki |formularze, gdzie można zlecić danej wyszukiwarce indeksowanie naszej strony]]. Po zgłoszeniu [[robot]]y wyszukiwarek odwiedzą naszą stronę i jeśli nie znajdą żadnych przeciwwskazań, zaindeksują ją.
+
:: Wyszukiwarki same z siebie nie znajdą naszej strony w [[Internet |Internecie]].<br />Aby wyszukiwarka mogła w ogóle dotrzeć do naszej strony i zaindeksować ją, to musi trafić w Internecie na chociaż jeden [[link]] prowadzący do naszej strony. Oczywiście strona z linkiem musi być [[Jak sprawdzić czy strona jest indeksowana w google |uprzednio zaindeksowana]]. Przy czym jeden link może nie wystarczyć, dla tego też trzeba postarać się o większą ilość linków prowadzących do naszej strony. <br />Istnieją również specjalne strony – [[Jak zgłosić stronę www do wyszukiwarki |formularze, gdzie można zlecić danej wyszukiwarce indeksowanie naszej strony]]. Po zgłoszeniu [[robot]]y wyszukiwarek odwiedzą naszą stronę i jeśli nie znajdą żadnych przeciwwskazań, zaindeksują ją.<br />Lepszym rozwiązaniem od zgłaszania strony do wyszukiwarki, jest automatyczne ping'owanie [[Mapa serwisu |mapy serwisu]] (zobacz: [[Jak zgłosić mapę serwisu www do wyszukiwarki]]).
  
 
: '''3. Metatagi decydują o pozycji strony w wyszukiwarce.'''
 
: '''3. Metatagi decydują o pozycji strony w wyszukiwarce.'''

Wersja z 16:42, 14 cze 2014

Pozycjonowanie stron internetowych daje wymierne rezultaty i warto zdobyć chociażby podstawową wiedzę na ten temat. Stopniowy, długotrwały proces pozycjonowania strony internetowej może sprawić, że naszą stronę będzie odwiedzać cała rzesza internautów, którzy będą trafiali do nas z wyszukiwarek.
Niżej przedstawiam najczęstsze mity SEO.

1. Pozycjonowanie stron jest mało opłacalne, ponieważ koszty są niewspółmierne do efektów.
Niewielkim nakładem kosztów można skutecznie podnieść pozycję w wynikach wyszukiwania naszej strony i pozyskać nowych użytkowników, a co za tym idzie – nowych klientów na nasze usługi czy produkty.
2. Wyszukiwarki same trafią na naszą stronę w Internecie.
Wyszukiwarki same z siebie nie znajdą naszej strony w Internecie.
Aby wyszukiwarka mogła w ogóle dotrzeć do naszej strony i zaindeksować ją, to musi trafić w Internecie na chociaż jeden link prowadzący do naszej strony. Oczywiście strona z linkiem musi być uprzednio zaindeksowana. Przy czym jeden link może nie wystarczyć, dla tego też trzeba postarać się o większą ilość linków prowadzących do naszej strony.
Istnieją również specjalne strony – formularze, gdzie można zlecić danej wyszukiwarce indeksowanie naszej strony. Po zgłoszeniu roboty wyszukiwarek odwiedzą naszą stronę i jeśli nie znajdą żadnych przeciwwskazań, zaindeksują ją.
Lepszym rozwiązaniem od zgłaszania strony do wyszukiwarki, jest automatyczne ping'owanie mapy serwisu (zobacz: Jak zgłosić mapę serwisu www do wyszukiwarki).
3. Metatagi decydują o pozycji strony w wyszukiwarce.
Dawno, dawno temu tak było. Kiedyś wyszukiwarki budowały swoje rankingi na podstawie słów kluczowych pobieranych z metatagów. Wielokrotne wpisywanie tego samego słowa przynosiło pożądane efekty, ale zmniejszało wiarygodność wyników wyszukiwania.
Obecne algorytmy wyszukiwarek są doskonalsze. Rankingi stron tworzone są na podstawie wielu różnych czynników. A spamerskie działania polegające na używaniu słów kluczowych nie mających związku z treścią witryny często przynoszą odwrotny skutek – założenie filtru na stronę i wkluczenie jej z indeksu.
Tak więc metatagi mają znikomy wpływ na pozycję naszej strony. Jednak nie można ich pomijać przy optymalizacji witryny.
4. Po co marnować czas i pieniądze na pozycjonowanie strony? Nie lepiej kupić sobie pierwszą pozycję?
Faktycznie, większość wyszukiwarek umożliwia wykupienie pierwszej pozycji dla żądanej frazy i nasza strona www będzie przez jakiś czas na pierwszym miejscu. - Nie trzeba więc kupować krowy, aby napić się mleka.
Czyżby?
Nasza strona będzie na pierwszym miejscu dopóty, dopóki będziemy za to płacić.
Wysokość opłaty za pierwsze miejsce w Google dla wybranej frazy zależy od konkurencyjności dla tejże. - Cena jest tym wyższa, im więcej osób pozycjonuje swoje strony z jej użyciem. Oczywiście można znaleźć „tanie” frazy. Jednak skoro fraza jest tania, to nie ma wielkiej konkurencji. A skoro nie jest pożądana, to czy warto płacić wyszukiwarkom za pierwsze miejsce dla niej? Zwłaszcza, że dla takich fraz zwykle wystarczy optymalizacja strony.
Lepiej więc zainwestować fundusze w pozycjonowanie, ponieważ takie rozwiązanie przynosi może nie natychmiastowe, ale długotrwałe, procentujące w perspektywie czasu efekty.
Są jednak wyjątki, kiedy można zapłacić wyszukiwarkom za pierwszą pozycję. Jednym z nich może być np. organizacja jakiejś promocji, gdzie w krótkim czasie chcemy pozyskać jak najwięcej użytkowników.
5. Aby być dobrze widocznym w wyszukiwarkach, wystarczy optymalizacja głównej strony serwisu.
Nasz serwis internetowy to nie tylko jego strona główna, ale również wszystkie pozostałe podstrony. Aby być dobrze widocznym w wyszukiwarkach, optymalizacja wszystkich jego stron jest tak samo ważna jak głównej strony. Ponieważ główna strona zawiera zwykle informacje bardzo ogólne, a kluczowe informacje dla zapytań kierowanych do wyszukiwarek zawierają podstrony. Dlatego też tak ważna jest optymalizacja wszystkich stron www naszego serwisu.