Współczynnik odrzuceń

Z ToProste
Wersja z dnia 22:31, 25 gru 2013 autorstwa Victor (dyskusja | edycje)

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Współczynnik odrzuceń (j.ang. Bounce rate), czasami mylony ze współczynnikiem wyjścia, to termin używany w marketingu internetowym, stosowany w analizie ruchu w sieci. Reprezentuje on procent użytkowników, którzy zaraz po wejściu na stronę serwisu opuszczają go, nie kontynuując przeglądania innych stron serwisu.

Współczynnik odrzuceń jest miarą skuteczności serwisu internetowego, jakości treści zachęcającej odwiedzających do kontynuowania przeglądania pozostałych stron. Jest podawany w procentach i stanowi odsetek wizyt, które kończą się na pierwszej stronie serwisu, które użytkownik przegląda.

<htmlet>adgoogle</htmlet>

Wykorzystanie

Współczynnik odrzuceń może być używany do określenia skuteczności strony wejścia użytkownika do zachęcenia Go do przeglądania pozostałych stron serwisu.

Wysoki współczynnik odrzuceń może świadczyć, że treść strony nie jest interesująca. Według inc.com współczynnik odrzuceń na poziomie:

  • 50% = średnia jakości strony,
  • większy od 60% = słaba jakość strony,
  • większa od 80% = bardzo niska jakość strony.

Interpretacja wskaźnika odrzuceń powinna być odpowiednia do przeznaczenia danej strony i definicji konwersji. Wysoki współczynnik odrzuceń nie zawsze jest oznaką niskiej wydajności.

Dla witryn, w których jedna strona może zawierać treść zaspakajającą oczekiwania użytkownika bez konieczności przeglądania innych stron, współczynnik odrzuceń nie będzie miał większego znaczenia.

Obliczenie współczynnika odrzuceń

Rb= Tv/Te

Rb - współczynnik odrzuceń
Tv - całkowita liczba wizyt dla których przeglądano wyłącznie jedną stronę
Te - całkowita liczba wejść na stronę


Co jest interpretowane jako odrzucenie strony przez przeglądającego

  • Kliknięcie na stronie w link odsyłający do innej witryny. Przejście na Twoją subdomenę zostanie policzone jako opuszczenie strony przez użytkownika i zwiększa współczynnik odrzuceń.
  • Opuszczenie strony przez kliknięcie przycisku Wstecz.
  • Zamknięcie otwartego okna lub zakładki przeglądarki.
  • Wpisanie nowego adresu URL.
  • Wygaśnięcie sesji.

Czynniki wpływające na współczynnik odrzuceń

Co zwiększa współczynnik odrzuceń

  • Reklamy w wyskakujących okienkach, badania, newslettery, muzyka, wideo.
  • Pozycjonowanie strony dla nieadekwatnych słów kluczowych, których efektem jest wyższy współczynnik odrzuceń.
  • Typ odbiorców.
  • Wygląd strony.
  • Treści publikowane na stronie oraz w reklamie.
  • Linki do innych stron
  • Czas wczytywania strony - dłuższy czas wczytywania równa się wyższy współczynnik odrzuceń.

Co zmniejsza współczynnik odrzuceń

  • Właściwy dobór słów kluczowych, adekwatny do treści.
  • Reklamy adekwatne do treści.
  • Wyłączenie reklam w wyskakujących okienkach.
  • Prosta ścieżka nawigacji w serwisie.
  • Zmniejszenie linków zewnętrznych lub dodanie do nich atrybutu target="_blank".
  • Zmniejszenie czasu wczytywania strony.
  • Dodanie możliwości wyszukiwania w widocznym miejscu.


Zobacz też

<htmlet>zobacz-tez</htmlet>