Jak odłączyć alarm FOX: Różnice pomiędzy wersjami

Z ToProste
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
m (Którymi przewodami sterowany jest zapłon)
m
 
(Nie pokazano 8 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
Zaszła potrzeba odłączenia alarmu, którego nie można było wyłączyć pilotem ani w żaden inny sposób. Rozłączenie kostek uniemożliwiało uruchomienie silnika.
 
Zaszła potrzeba odłączenia alarmu, którego nie można było wyłączyć pilotem ani w żaden inny sposób. Rozłączenie kostek uniemożliwiało uruchomienie silnika.
  
Niestety nie mogę podać typu alarmu, bo na centralce nie ma info o modelu, czy czegoś takiego.
+
Niestety nie mogę podać typu alarmu, bo na centralce nie ma info o modelu czy czegoś takiego.
  
  
 
== Jak odłączyć alarm FOX ==
 
== Jak odłączyć alarm FOX ==
 +
<htmlet>adgoogle</htmlet>
 
=== Cechy urządzenia ===
 
=== Cechy urządzenia ===
[[Plik:Opis przewodow kostki alarmu fox.png|right|podpis grafiki]]
+
[[Plik:Opis przewodow kostki alarmu fox.png|right|Opis przewodów kostki alarmu fox]]
  
* autoalarm Fox
+
* '''autoalarm Fox'''
* model: nieznany
+
* model: '''nieznany'''
* rok produkcji: 1999
+
* rok produkcji: '''1999'''
* podłączenie centralki do instalacji - 2 kostki:
+
* podłączenie centralki do instalacji - '''dwie kostki''':
 
** 12 pin  
 
** 12 pin  
 
** 2 pin - nieistotna
 
** 2 pin - nieistotna
  
=== Którymi przewodami sterowany jest zapłon ===
+
=== Którymi przewodami sterowany jest zapłon? ===
 
Centralka alarmu steruje zapłonem silnika korzystając z dwóch fioletowych przewodów ('''6 i 7'''). Na jednym z nich po przekręceniu kluczyka powinno pojawiać się napięcie 12V. '''Sprawdź to!'''  
 
Centralka alarmu steruje zapłonem silnika korzystając z dwóch fioletowych przewodów ('''6 i 7'''). Na jednym z nich po przekręceniu kluczyka powinno pojawiać się napięcie 12V. '''Sprawdź to!'''  
 
* '''Jeśli tak jest''', to na drugim fioletowym przewodzie pojawia się napięcie 12V włączane przez centralkę po właściwym "rozbrojeniu" alarmu, co umożliwia zapłon silnika.
 
* '''Jeśli tak jest''', to na drugim fioletowym przewodzie pojawia się napięcie 12V włączane przez centralkę po właściwym "rozbrojeniu" alarmu, co umożliwia zapłon silnika.
Linia 28: Linia 29:
 
* <span style="color: red">'''Upewnij się że właściwie zidentyfikowałeś przewody sterujące zapłonem!'''</span> Niewłaściwie postępując możesz uszkodzić moduł sterujący pracą silnika auta.
 
* <span style="color: red">'''Upewnij się że właściwie zidentyfikowałeś przewody sterujące zapłonem!'''</span> Niewłaściwie postępując możesz uszkodzić moduł sterujący pracą silnika auta.
 
* <span style="color: red">'''Robisz to na WŁASNĄ odpowiedzialność!'''</span> Czyli, że ja nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody!
 
* <span style="color: red">'''Robisz to na WŁASNĄ odpowiedzialność!'''</span> Czyli, że ja nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody!
 +
 +
 +
== Zobacz też ==
 +
<htmlet>zobacz-tez</htmlet>
 +
 +
[[Kategoria:Jak to zrobić]]
 +
[[Kategoria:Auto]]

Aktualna wersja na dzień 15:39, 23 cze 2013

Zaszła potrzeba odłączenia alarmu, którego nie można było wyłączyć pilotem ani w żaden inny sposób. Rozłączenie kostek uniemożliwiało uruchomienie silnika.

Niestety nie mogę podać typu alarmu, bo na centralce nie ma info o modelu czy czegoś takiego.


Jak odłączyć alarm FOX

<htmlet>adgoogle</htmlet>

Cechy urządzenia

Opis przewodów kostki alarmu fox
  • autoalarm Fox
  • model: nieznany
  • rok produkcji: 1999
  • podłączenie centralki do instalacji - dwie kostki:
    • 12 pin
    • 2 pin - nieistotna

Którymi przewodami sterowany jest zapłon?

Centralka alarmu steruje zapłonem silnika korzystając z dwóch fioletowych przewodów (6 i 7). Na jednym z nich po przekręceniu kluczyka powinno pojawiać się napięcie 12V. Sprawdź to!

  • Jeśli tak jest, to na drugim fioletowym przewodzie pojawia się napięcie 12V włączane przez centralkę po właściwym "rozbrojeniu" alarmu, co umożliwia zapłon silnika.
  • Jeśli tak nie jest, to masz inny typ alarmu! W/w sposób możesz spróbować odszukać przewody sterujące zapłonem.

Odłączamy alarm

  1. Rozłącz kostkę 12 pin.
  2. Rozłącz kostkę 2 pin - nie ma ona wpływu na działanie zapłonu.
  3. W kostce 12 pin podłączonej do instalacji auta (nie alarmu) zewrzyj dwa fioletowe przewody (6 i 7).

Uwagi

  • Upewnij się że właściwie zidentyfikowałeś przewody sterujące zapłonem! Niewłaściwie postępując możesz uszkodzić moduł sterujący pracą silnika auta.
  • Robisz to na WŁASNĄ odpowiedzialność! Czyli, że ja nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody!


Zobacz też

<htmlet>zobacz-tez</htmlet>