Współczynnik odrzuceń: Różnice pomiędzy wersjami

Z ToProste
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
m
m
Linia 1: Linia 1:
'''Współczynnik odrzuceń''' (j.ang. Bounce rate), czasami mylony ze współczynnikiem wyjścia, to termin używany w marketingu internetowym, stosowany w analizie ruchu w sieci. Reprezentuje on procent użytkowników, którzy zaraz po wejściu na stronę serwisu opuszczają go, nie kontynuując przeglądania innych stron serwisu.
+
'''Współczynnik odrzuceń''' (j.ang. Bounce rate), czasami mylony ze współczynnikiem wyjścia, to termin używany w [[Marketing internetowy |marketingu internetowym]], stosowany w [[Analiza ruchu |analizie ruchu w sieci]]. Reprezentuje on procent użytkowników, którzy zaraz po wejściu na [[Serwis internetowy |stronę serwisu]] opuszczają go, nie kontynuując przeglądania innych stron serwisu.
  
Współczynnik odrzuceń jest miarą skuteczności serwisu internetowego, jakości treści zachęcającej odwiedzających do kontynuowania przeglądania pozostałych stron. Jest podawany w procentach i stanowi odsetek wizyt, które kończą się na pierwszej stronie serwisu, które użytkownik przegląda.
+
Współczynnik odrzuceń jest miarą skuteczności [[Serwis internetowy |serwisu internetowego]], jakości treści zachęcającej odwiedzających do kontynuowania przeglądania pozostałych stron. Jest podawany w procentach i stanowi odsetek wizyt, które kończą się na pierwszej stronie serwisu, które użytkownik przegląda.
  
 
<htmlet>adgoogle</htmlet>
 
<htmlet>adgoogle</htmlet>
  
 
== Wykorzystanie ==
 
== Wykorzystanie ==
Współczynnik odrzuceń może być używany do określenia skuteczności strony wejścia użytkownika do zachęcenia Go do przeglądania pozostałych stron serwisu.
+
'''Współczynnik odrzuceń''' może być używany do określenia skuteczności strony wejścia użytkownika do zachęcenia Go do przeglądania pozostałych stron serwisu.
  
 
Wysoki współczynnik odrzuceń może świadczyć, że treść strony nie jest interesująca.
 
Wysoki współczynnik odrzuceń może świadczyć, że treść strony nie jest interesująca.

Wersja z 12:20, 25 gru 2013

Współczynnik odrzuceń (j.ang. Bounce rate), czasami mylony ze współczynnikiem wyjścia, to termin używany w marketingu internetowym, stosowany w analizie ruchu w sieci. Reprezentuje on procent użytkowników, którzy zaraz po wejściu na stronę serwisu opuszczają go, nie kontynuując przeglądania innych stron serwisu.

Współczynnik odrzuceń jest miarą skuteczności serwisu internetowego, jakości treści zachęcającej odwiedzających do kontynuowania przeglądania pozostałych stron. Jest podawany w procentach i stanowi odsetek wizyt, które kończą się na pierwszej stronie serwisu, które użytkownik przegląda.

<htmlet>adgoogle</htmlet>

Wykorzystanie

Współczynnik odrzuceń może być używany do określenia skuteczności strony wejścia użytkownika do zachęcenia Go do przeglądania pozostałych stron serwisu.

Wysoki współczynnik odrzuceń może świadczyć, że treść strony nie jest interesująca. Według inc.com współczynnik odrzuceń na poziomie:

  • 50% = średnia jakości strony,
  • większy od 60% = słaba jakość strony,
  • większa od 80% = bardzo niska jakość strony.

Interpretacja wskaźnika odrzuceń powinna być odpowiednia do przeznaczenia danej strony i definicji konwersji. Wysoki współczynnik odrzuceń nie zawsze jest oznaką niskiej wydajności.

Dla witryn, w których jedna strona może zawierać treść zaspakajającą oczekiwania użytkownika bez konieczności przeglądania innych stron, współczynnik odrzuceń nie będzie miał większego znaczenia.

Zobacz też

<htmlet>zobacz-tez</htmlet>