Inwazja Azji na Europe!

Z ToProste
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Azja ma także w planach inwazję na Europę. Od stycznia ich celem staną się pozycje okopane przez Volkswagena. Atakować będzie Kia.


Koreański producent rzucił w Europie rękawicę bardzo groźnym rywalom. Optima ma jednak atuty, które mogą odebrać klientów uznanym markom. Przede wszystkim chodzi o cenę - auto będzie można kupić już za niespełna 83 tys. zł. Następca niezbyt udanego modelu Magentis wchodzi do gry z atutem w postaci dynamicznej stylistyki. Klasyka segmentu z wyjątkiem Insigni oferuje raczej nudnawe karoserie kryjące dopracowane, ale mało zaskakujące wnętrze. Optima jest nieco inna. Z zewnątrz uwagę przykuwa szeroki grill z przewężeniem pośrodku maski. Mocne przetłoczenie zaczynające się tuż nad zgrabnymi reflektorami przebiega tuż pod linią okien aż ku tylnym lampom. Płacąc za podstawową wersję Optimy będzie można wyjechać samochodem z doładowaną jednostką o pojemności 2.0 l i mocy 170 KM. Dopłacając 5 tys. zł. będzie można stać się właścicielem auta z silnikiem Diesla. Nowa jednostka o pojemności 1.7 l wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii osiąga moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 325 Nm przy 2000 obr./min. 


Mamy też ciekawe wieści z polskiego podwórka. Sprzedaż Opla Astry GTC w Polsce ruszyła. Mimo to samochód niełatwo jest kupić. Po prezentacji podczas salonu samochodowego we Frankfurcie auto znalazło tak wielu potencjalnych nabywców, że wdrożenie modelu do produkcji trzeba było przyspieszyć o trzy miesiące. Nowa odmiana Astry ma wpompować nieco krwi w tętnice polskiego zakładu. W tym roku gliwicka fabryka wyprodukuje ok. 174 tys. samochodów wobec ponad 158,7 tys. zmontowanych rok wcześniej. Zdolności produkcyjne zakładu są jednak wyższe - sięgają 207 tys. aut rocznie. Osiągnięcie wolumenu produkcji adekwatnego do możliwości produkcyjnych zakładu byłoby jednak możliwe, gdyby z Gliwic zaczęły wyjeżdżać samochody marki Chevrolet. 


Jeśli Chevrolet Cruze wydaje wam się zbyt drogi, może zdecydujecie się na najtańszego Volkswagena. Model up! to najmniejsze auto VW, w którym upatrywać można następcy Lupo. W momencie wprowadzania na rynek dostępne będą dodatkowo dwa wyjątkowe modele bazujące na wersji high up!, mianowicie up! black i up! white. Cena bazowego modelu to 31.290 zł, seryjnie wyposażony jest on m.in. w ESP, 4 poduszki powietrzne, światła do jazdy w dzień i wspomaganie kierownicy. Bogatszą propozycją jest wersja move up!, której cena wynosi 34.390 zł.

Z japońskiej ziemi płyną jednak także dobre wiadomości. Honda w ciągu trzech lat chce dysponować najoszczędniejszymi samochodami w każdym segmencie. Japoński producent nie jest jednak jedyny; podobne plany ma już kilka innych firm, więc walka będzie ostra. Honda zapowiada przede wszystkim pracę nad silnikami.

Na warsztat pójdą silniki poniżej 1 l pojemności. Większe jednostki mają pracować w cyklu Atkinsona, a silniki Diesla mają być poddane zmniejszeniu pojemności. Zmiany w silnikach spalinowych to jednak nie wszystko. Honda zamierza też opracować charakteryzującą się wysoką efektywnością bezstopniową skrzynię CVT. Japoński producent ma też spore ambicje na polu napędów ekologicznych. Honda w ciągu trzech lat chce zbudować najbardziej efektywną jednostkę hybrydową na świecie. Początkiem zmian będzie system wykorzystujący dwa silniki, w tym jeden spalinowy, i współpracujący z bateriami litowo-jonowymi. Ostatnim punktem planu Hondy jest rozwój napędu opartego o silnik elektryczny. Celem japońskich inżynierów jest tu uzyskanie najwyższej na świecie sprawności i zasięgu pojazdu zbliżonego do 200 km.

Silniki diesla- zalety i wady Japoński Samuraj kontra Niemiecki Rycerz Infiniti M37 vs BMW 535i – japońska świeżość kontra niemiecka precyzja

[1] Media:aleauto.get3.eu